ІНКЛЮЗІЯ-СУЧАСНИЙ НАПРЯМ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ
Кожна дитина України має право на отримання освіти в тій формі та умовах, які відповідають її фізичному та розумовому розвитку
Інклюзивна освіта- це створення в спільному просторі особливого підходу до навчання дитини з особливими освітніми потребами. Цей підхід передбачає додаткові елементи навчального процесу-індивідуальний план розвитку дитини, спеціально облаштоване місце та належні умови для неї.
Кого ми вважаємо дітьми з особливими освітніми потребами
Наразі законодавчо схвалено вживання терміну «діти з особливими освітніми потребами». Його використовують щодо дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращення здоров’я, розвитку, навчання, загальної якості життя та соціалізації, тобто включення в громади своїх однолітків та інших дітей. До цієї категорії належать і діти з постійною чи тимчасовою інвалідністю.
Інклюзивне середовище в закладі освіти створює команда спеціалістів:
*директор
*заступник директора з навчально-виховної роботи
*вчитель
*асистент вчителя
*вчитель-логопед
*практичний психолог
*соціальний педагог
*медичний працівник школи
Переваги інклюзивного навчання
*Усуваються бар’єри в системі підтримки дітей з особливими потребами.
*Батьки залучені до процесу навчання.
*Діти з ООП отримують можливість для нормальної соціалізації, розвитку своїх сильних сторін і талантів та подальшої інтеграції в суспільство.
*У дітей з особливими освітніми потребами формуються соціальні компетенції для налагодження дружніх стосунків з ровесниками у школі та поза її межами; моделюються належні способи взаємодії з колективом.
*Створюється атмосфера спокійного прийняття відмінностей інших людей.
У Хотівському академічному ліцеї імені Левка Лук’яненка станом на 01.02.2023р. здобувають освіту в інклюзивних класах 8 дітей з особливими освітніми потребами (1-В, 2-Г, 3-В, 4-Г, 5-Б, 5-Г, 6-В); двоє дітей з ООП здобувають освіту дистанційно, 6 очно.
Психолого-педагогічний супровід здійснюють 8 команд супроводу до складу яких також входять батьки дітей з ООП та фахівці інклюзивно-ресурсного центру нашої громади (ІРЦ).