Ідея інклюзивної освіти
Ідея інклюзивної освіти – від соціалізації у школі до соціалізації у суспільство. Спільне навчання має не лише гарантувати право дитини з особливостями психофізичного розвитку не бути ізольованою від інших, а й забезпечити їй можливість відвідувати ту школу, яку б вона відвідувала, коли б була здоровою. Саме тому , відповідно до висновків ІРЦ та заяви батьків , у 2023-2024н.р. 9дітей здобувають освіту в 8класах за інклюзивною формою навчання.
Початкова школа :1-А, Б, В, Г; 3-Г, 3-В, 4-В класи.
Середня школа: 5-Гклас.
Роботу інклюзивних класів у 2023-2024 навчальному році було організовано дітям з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних особливостей та категорій труднощів.
Реалізацію завдань інклюзивного навчання у закладі освіти забезпечують26 педагогів та 7 асистентів вчителів.
Корекційно-розвиткові заняття згідно висновків інклюзивно-ресурсних центрів кожному нашому здобувачу освіти з ООП надають індивідуально (за розкладом) фахівці ліцею (вчитель- логопед, практичний психолог), залучені фахівці-консультанти ІРЦ.
Фахівці-консультанти ІРЦ здійснюють оптимальний підбір форми навчання (інклюзивна, індивідуальна ), супровід дітей під час навчання в школі , беруть участь у командах супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти, у розробках індивідуальних програм розвитку, підборі навчальних та корекційних програм, проводять корекційні заняття та навчають особливостям цієї роботи наших педагогів та батьків, бо тільки у тісній співпраці можна досягти результатів в цьому напрямку.
Інклюзивно-ресурсний центр бере участь у просвітницьких заходах на базі навчальних закладів та громади: конференції для батьків, педагогів з питань проблем навчання, виховання та психологічної безпеки.
Згідно Плану роботи Хотівського академічного ліцею імені Левка Лук'яненка на 2023-2024 навчальний рік із розвитку інклюзивної освіти заплановані та проведені заходи з інформаційно-роз’яснювальної та координаційної роботи. Опрацьовані Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з ООП у 2023-2024 навчальному році.
Методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище. Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації».
З метоюпідвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників для роботи з дітьми з ООП проведені наступні заходи:
Семінар-практикум для вчителів початкових класів, працівників психологічної служби, педагогів, що працюють з дітьми з ООП на тему: «Особливості навчання учнів початкової ланки освіти з порушеннями писемного мовлення»
Тренінг з підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, вихователів ГПД та асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти Феодосіївської громади на тему: «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»
Вчитель-логопед Романюк Світлана Миколаївна забезпечує обстеження, групові та індивідуальні корекційні заняття з учнями, індивідуальні консультації для батьків. Проводить цікаві тематичні заняття – зустрічі для першокласників.